У Львові презентують «гаряче молоде українське мистецтво» (Фото)

119
У Львові презентують «гаряче молоде українське мистецтво» (Фото)

В неділю 26 червня у Львівському Палаці мистецтв відкрилася грандіозна виставка сучасного мистецтва під назвою «Килим».

Подія об’єднала молоду креативну молодь з різних куточків України. Серед учасників: Apl315, Катерина Берлова, Назар Білик, Мирослав Вайда, Артем Волокітін, Олексій Золотарьов,  Дар’я Кольцова, Антон Логов, Тетяна Малиновська, Роман Мінін, Анна Миронова, Роман Михайлов, Зоя Орлова, Сергій Петлюк, Юрій Пікуль, Степан Рябченко, Олексій Сай, Андрій Сидоренко, Ганна Сорокова, Олексій Яловега.

Кураторами виставки були Ігор Абрамович та Олександр Соловйов. Ініціатор проекту, засновник Zenko Foundation Зенко Афтаназів. Роботи молодих авторів представляють різні техніки – це живопис, скульптура, інсталяції та відео-арт.  Проект не обмежений тільки виставкою у Львові. Він розпочався ще 8 квітня у с. Татарів, в арт-просторі Zenko Foundation на території готельного комплексу «Коруна».

13533182_1116500921744766_4069322320900131146_n

Мандрівна виставка

За словами організаторів та кураторів проекту, із самого початку він задумувався як мандрівний. У планах виставки в Києві та Харкові. Особливістю є також те, що митці із інших міст зможуть долучитися то нього, та представити свої роботи. Так само, проект можливо розшириться за рахунок нових творів його учасників.

Основною концепцією виставки є об’єднання традиційного мистецтва і сучасного, через переосмислення та трансформацію «килима», як такого, його змістового наповнення в актуальному мистецтві. За словами кураторів проекту, килим існує в нашому повсякденному житті, із своєю лицевою та виворітною стороною, як квінтесенція нашого буття, з негативними та позитивними подіями, і з життям та смертю.

«Ткати полотно килима означає вкладати у його візерунки разом із потаємним теплом серця особливо-національні так само, як універсально-загальнолюдські уявлення про радість і красу, життя і смерть, цілі низки й шари глибинних змістів та значень, пов’язаних із антропо-космологічною картиною світу людини, з першочерговими чинниками людського життя, які й складають за будь-яких часів живе полотно історії», – сказано у концепції виставки.

13528856_1115747125153479_5879447806760979362_n

Також куратори зазначають, що молодий художник, незважаючи на абсолютно інший сучасний контекст, іншу проблематику та інші завдання порівняно з тими, яким здавна давали раду народні майстри, також мислить образами і символами, закладаючи ними у свої твори новітню, але так само багату гаму оновлених змістів та мотивів сталих і сучасних.

Графіті та конструктори

На виставці представлені різні за змістом і стилем роботи художників, що об’єднані заданою кураторами концепцією виставки. Власне, вона і зумовила такий широкий спектр творів, що торкаються різних проблем нашого життя. Так, до прикладу, художник під псевдо APL 315, презентував серію робіт за мотивами старої школи графіті на пост радянському просторі.

Робота Назара Білика «Конструктор пам’яті» складається із двох частин. Перша – це скульптура, що поєднує контррельєф і рельєф із частин людського тіла, як спосіб запису, зберігання і передачі інформації про історичний шлях, яким ми рухаємося зараз. Інший об’єкт – це металевий куб  прототип дитячого конструктора, із різних частин людського тіла та військової техніки, що спонукає творити власну армію. Філософська інтерпретація, та складне композиційне вирішення відображає глибинні роздуми митця.

Часто роботи художників інспіровані композицією килиму, його структурою, як ат-об’єкту. Це і окремі фрагменти, із своїм змістом, що творять, імпровізують, картину-роздум, картину-пазл, картину-колаж(Дарія Кольцова, Мирослав Вайда, Олексій Золотарьов, Тетяна Малиновська, Зоя Орлова, Юрій Пікуль та ін).

Переосмислення війни мистецтвом

Серед робіт є старі твори, яким надали новий зміст. Олексій Сай («Пейзаж зі слідами вибухів снарядів») створив триптих після подій у Дебальцево і Іловайська, це карта місцевості із слідами від вибухів, використовуючи авторську техніку. Анна Миронова створила композиції «Пастораль», перемішавши частини старих своїх пейзажних робіт.

Антон Логов представив роботу «Матч поінт» –  гру, як  метафору всього що зараз у нас відбувається в житті, це і символ протесту, і дзеркало, яке відображає чи то минуле, чи то майбутнє.

Власний надреалізм, та своє бачення концепції, представив Степан Рябченко, зобразивши «Медові рослини»(цифровий друк на алюмінії), а  саме рослини медоноси у віртуальному світі.

Відео та світло інсталяції представили Сергій Питлюк «Елементарна маніпуляція» та Роман Мінін «Килим обіцянок».

13439231_1115747201820138_8285455858290573994_n

У творі, що представлений на виставці, інспіровано середньовічні  сакральні вітражні мотиви, шахтарську тематику, та структурну килимову композицію. Все це поєднано разом із світловим шоу. Цікавим є вислів митця про сучасне мистецтва, зокрема про цей проект. «Важливо відчути. Зрозуміти можна потім», – стверджує художник

Сергій Питлюк поєднав виразні об’єкти з відео та світловою інсталяцією. Вони, на перший погляд не мають нічого спільного між собою. Робота – простий приклад психологічної і механічної маніпуляції з власними чи знайденими об’єктами, екстремальне зовнішнє вторгнення в життя цих об’єктів із їхнім сенсом і змістом.

Власне, цікавим у контексті сприйняття виставки, є втілення її концепції молодим поколінням художників. Роботи митців є індивідуальними, мають зовсім різні теми. Але у той же час, їх об’єднують інспірації навколо спільної тематики, закладеної у смислове навантаження «килиму», як назви виставки, та арт об’єкту. Переглядаючи ці роботи, інсталяції, глядач також має можливість інтерпретувати той чи інший твір у рамках поставленої тематики. Зазначимо, що виставка доповнена анотаціями, каталогом, де автори пояснили всі аспекти тої чи іншої роботи. Художники та куратори попередили ситуацію несприйняття актуального мистецтва різнорідною публікою.

Один із авторів, зазначив, що коли пересічна людина попадає на конференцію фізиків, вона не буде критикувати висунуті тези і кричати що їй це не зрозуміле. Така сама ситуація повинна бути у відгуках на актуальне мистецтво.

Кожен художник не просто «пережив» у своїх роботах концепцію «килиму», але і зумів відобразити глибинні аспекти людського життя, актуальні суспільні  теми.

Ми не беремося оцінювати технічні нюанси живопису, скульптури, відеоарту, що представлені на виставці, адже ця виставка – цілісний мистецький об’єкт-інтерпретація. Цей проект, одночасно, дав можливість художникам вільно творити та показати власне бачення, висловити власну думку.

 

13507116_1115747395153452_6987189208096569464_n

За словами п. Зенка, ініціатора проекту, «у сучасному мистецтві молодих присутня доля жарту, одночасно воно дуже «гаряче», його не завжди можна просто потримати руками».

«Осягнуті й сформовані спільною ідеєю проекту, його виразною і цілісною концепцією, індивідуальні висловлювання групи молодих українських художників, такі несхожі за змістом, спрямуванням і забарвленням, формують однак навдивовиж єдине «ткане полотно», вщерть сповнений символів багатовимірний «килим»…»

Мар’яна МАКСИМІВ

Фото: організатори виставки

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Коментарі

Хочеш повідомити новину? Дій!
ПОДІЛИТИСЬ

Реклама

Loading...

Реклама