дивись.info

Як Київ одним Атласом забрав у Львова звання фестивальної столиці України

Як Київ одним Атласом забрав у Львова звання фестивальної столиці України

В минулому році у нас з’явився дійсно масштабний музичний фестиваль, організований за європейським досвідом та принципом. Цього разу розмах Atlas Weekend, що пройшов з 28 червня по 2 липня на території ВДНГ, вражав ще більше.

5 фестивальних днів, 8 сцен, більше 200 різнопланових артистів та потужний звук (200 кіловат на головній сцені та по 100 на інших). В результаті вийшов івент, що поєднав у собі кращі традиції європейських та світових оупен-ейрів. Фест відгримів так, що з подібним високим рівнем організаторською роботи ми ще не стикалися.

Лайн-ап

Хедлайнерами Atlas Weekend 2017 стали Kasabian, The Prodigy, Royksopp,  Nothing But Thieves, Three Days Grace, Джон Ньюмен та Alex Clare. Крім того, до лайн-апу AW долучився весь бомонд української сцени, включаючи як мастодонтів індустрії (Бумбокс, ВВ, Бабкін, Верка Сердючка), гуртів, що зараз на підйомі (Onuka, Pianoбой, The Hardkiss, Dakh Daughters та Stoned Jesus), так і молодих виконавців, на кшталт банд Indytronics чи Brunettes Shoot Blondes.

Зараз жоден українських фест не може привезти команду такого калібру як Kasabian чи The Prodigy.

Виступ Kasabian на AW’17 (фото організаторів)

Editors на ZahidFest, Poets of the Fall й Guano Apes на Файному, джазові виконавці и у Львові на Alfa Jazz Fest – це все артисти не того поля ягоди. Тому резонно висунути гіпотезу, що Київ одним Атласом забрав у Львова (та всього західного регіону) звання фестивальної столиці України. Подібний досвід вже відбувся, або майже відбувся і в літературному плані, адже в київський Книжковий Арсенал вже тіснить Львівський форум видавців, який ще декілька років тому вважався беззаперечним флагманом в галузі літератури. Тепер столиця добралася й до музичних фестивалів. Той же ZahidFest вистрелив, коли тільки почався, але потім зупинився й залишився на тому ж (непоганому) рівні. Атлас, котрий існує всього три роки, у свою чергу, показав разючий прогрес та ріст, набираючи вагу з кожним сезоном.

Порівняємо заявлених учасників Атласу та західноукраїнських масштабних фестивалі минулого року та цього сезону.

2016

Захід, Альфа, Республіка, Файне (Бандерштадт та український Вудсток цьому плані можна навіть в не розглядати):

Атлас 2016:

А ще минулого року в Києві пройшов грандіозний фест під назвою U-Park, організатори якого привезли в на «Олімпійський» таких монстрів як Muse, Red Hot Chili Peppers та The Kills. Івіент хоч і став одноразовим задоволенням, проте запам’ятається українським слухачам на довгі роки.

2017

Західноукраїнські фестивалі зараз продовжують працювати за старими накатаними схемами, привозячи закордонних середнячків, яких в принципі люблять у нас. Організатори не охоче йдуть на ризики, і їх можна зрозуміти, адже дуже важко «заманити» та отримати в лайн-ап гурт зі світовим ім’ям і потягнути його привезення у фінансовому плані й при цьому гарантувати, що фестиваль окупиться, а не вийде в мінус.

Прикладом може послужити провал фестивалю Свірж у 2009 році. Його хедлайнерами мали стати Ніно Катамадзе & Insight, Пелагея, Здоб ші Здуб, Юркеш, Сезарія Евора, Тарас Чубай і Плач Єремії, Воплі Відоплясова, Фліт, Піккардійська Терція, Esthetic Education та інші. Однак більм-менш нормально пройшов лише перший із трьох запланованих днів фестивалю. Вже на другий день організатори фесту (продюсерський центр Габрі, директор — Арміне Габріелян) прийняли рішення та дали команду розбирати сцени. Вони розраховували лише на прибуток від квитків, однак відвідувачів приїхало значно менше, ніж очікувались. Гонорари гуртам не заплатили, тому більшість виконавців відмовилась грати “за так”. Фестиваль провалився та завершився скандалом.

Також в цьому питанні важливу роль грає локація. Київські менеджери постійно шукають якісь нові цікаві місця, де можна зробити якісний івент й при цьому не тягнути виконавців та публіку в глибинку якоїсь області. Це важливо, так як на масштабні події з’їжджаються люди з різних регіонів та навіть країн і їм треба вирішувати як дістатись до фесту та де жити. Банальне питання комфорту.

З власного досвіду:

Плюси організації  AW 2017

Масштаб, розмах, різноманітність та вибір на різний смак і колір: 8 сцен, 200 артистів – це цілком європейський досвід, з яким Атлас в цьому році впорався на п’ятірку.

Без черг. На головному вході практично не було черг (тільки в перший безкоштовний день). Квитки на браслети почали міняти ще за тиждень до початку фесту і в підсумку це спрацювало.

Безкоштовний вхід в перший день (усім) та в останній день фесту, якщо у вас до цього був одноденний квиток

Таймінг. Всі виступи починалися рівно по заявленому таймінгу, тому люди без проблем могли планувати собі свої власні розклади відвідання концертців. До речі, для цих цілей Атлас навіть зробив спеціальний додаток для смартфонів – зручно. Крім того, на сценах можна було помітити таймери для музикантів, щоб ті бачили скільки точно залишилося часу до кінця їх сету.

Різноманітність фудкортів: ціни, звичайно були завищені, як і на будь-якому іншому фестивалі (найдешевше що було – це хот-дог за 35 грн і пиво за 40 грн.). Однак були кафе для вегетаріанців і веганів, що свідчить про ріст нашої культури.

Проведення Music Hub Conference, де всі бажаючі могли поспілкуватися з продюсером Джамали, наприклад, чи Мілошом Єлічем з ОЕ про розвиток сучасної української музичної індустрії.

Відносна чистота. Учасники британського гурту Seafret кажуть, що Атлас, на їх погляд, взагалі можна назвати найчистішим фестивалем Європи:

«На наших англійських фестивалях дуже не зручно пересуватися, адже ти постійно мусиш переступати через гори пластикових стаканчиків та море іншого сміття. А у вас з цим все дуже круто!», – каже Джек Седмен з гурту Seafret.

Й справді, британці праві, адже прогулюючись фестивальною територією від сцени до сцену в обід будь-якого з днів, коли йшли саундчеки, можна було побачити десятки й десятки волонтерів АВ, які сумлінно прибирали галявини під сценами. Це ще один плюсик організаторам. Проте ремарка: кількість та якість біотуалетів можна покращити.

Відвідуваність. За даними Атласа, за перші чотири дні фестиваль відвідали більше 300 000 людей. Вражаюча цифра, досягнути якої усім львівським (обласним) та навіть іншим українським фестам навряд вдасться найближчим часом.

«Я був на угорському Сігеті і порівнюючи його організацію з Атласом, можу сказати, що наш фест в деяких моментах навіть краще! Організатори Вікенду виправили помилки минулого року й тепер зробили все досить класно. Я всім задоволений», – ділиться своєю думкою фестивальник зі стажем Павло.

Мінуси і недоліки організації AW 17:

Система оплати браслетами і грошима.

Система контролю входу та виходу себе не виправдала і кожен день змінювалася.

У кемпінгу були перебої з подачею води в душових.

Віталій Очерет 

Журналіст, музикант, редактор блогу Red Indian on Black Motorcycle

Читайте новини та найцікавіші статті у Telegram Дивись.Info.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Реклама

Реклама