дивись.info

«Грузинський компромат»: факти, фейки і скандал

«Грузинський компромат»: факти, фейки і скандал

У грандіозний скандал переросла публікація українськими ЗМІ буцімто листів президента Петра Порошенка Федеральній службі безпеки РФ, оприлюднених грузинським телеканалом «Руставі-2». Зокрема «Українська правда» сьогодні оголосила про внутрішнє розслідування.

Наприкінці минулого тижня опозиційний грузинський канал «Руставі-2», наближений до Михеїла Саакашвілі, оприлюднив документи десятирічної давності, пов’язані із недопуском на територію Росії Петра Порошенка.

Згідно з оприлюдненими матеріалами, 3 лютого 2007 року Петра Порошенка нібито затримали у пункті пропуску «Пулково».

Оперативно відреагували на «грузинський компромат» в Адміністрації Президента.

«Оприлюднені так звані «документи» від імені Петра Порошенка є низькопробною підробкою та фейком, виготовленим і закинутим телекомпанії Руставі-2 спецслужбою Росії.

Найкрасномовніше про провал ФСБ свідчить факт, який легко перевірити. Олексій Порошенко одружився у Києві у вересні 2013 року, тому у старшого сина Петра Порошенка у 2007 році не було дружини.

Прес-служба Адміністрації Президента звертається до ЗМІ з проханням не поширювати фейкову інформацію, що носить явно замовний з боку країни-агресора характер. А з боку медіа, які поширили неперевірену інформацію, зокрема «Українська правда» і Newsone, розраховуємо на публічне вибачення», – йдеться в оприлюдненій заяві.

Читайте також: На порядку денному стоїть питання, чи забороняти дітям відвідувати школи Львівщини без щеплень, – Микичак

Вже сьогодні головний редактор «Української правди» Севгіль Мусаєва заявила про внутрішнє розслідування через надрукований вночі 13 січня матеріал.

«Ми припустилися справді серйозної помилки і просимо вибачення перед читачами.

На час проведення власного розслідування автор новини відсторонений від роботи.

Оскільки «Українська правда» стала одним з перших українських ЗМІ, які помітили публікацію телеканалу «Руставі-2» та повідомили про ці документи читачам у нашій державі, ми несемо особливу відповідальність за те, щоб з’ясувати всі деталі цієї історії.

Ми прагнемо правди і розпочали власне розслідування за трьома напрямками:

1) Ретельний аналіз подій 2007 року, коли у Петра Порошенка дійсно виникли проблеми при перетині російського кордону;

2) Аналіз оприлюдненого документа: графічна експертиза, стиль та звернення, що в ньому міститься;

3) Як цей документ потрапив до грузинських медіа? Хто за цим стоїть?

У цій історії лишаються суперечності і ми прагнемо зняти їх, щоби не лишалося сумнівів у тому, що ж відбулося.

Якщо оприлюднені листи дійсно є фейком, нам важливо точно знати, хто є автором цієї провокації та чому в ній були використані грузинські медіа. Якщо документ є оригінальним, то у президента, виправдовуючись, говорять неправду», – написала Севгіль Мусаєва.

Натомість телеканал NewsOne заявив, що фейків не поширював і, натомість, вимагає вибачень від Андміністрації Президента.

«Офіційно заявляємо: NewsOne не поширював цю інформацію.

Дане повідомлення на адресу телеканалу NewsOne справляє негативний вплив на кожного співробітника NewsOne, глядача телеканалу і читача інтернет-ресурсів NewsOne і, в цілому, на імідж телеканалу – як на якісний інформаційний ресурс, принижуючи його ділову репутацію.

(…)

Просимо прес-службу адміністрації Президента України спростувати поширену неправдиву інформацію про NewsOne і зустрічно очікуємо від прес-служби Президента України публічного вибачення.

P.S.: В свою чергу, користуючись наданим випадком, просимо привести докази неправдивості інформації, поширення якої нам приписується».

Український політолог Олександр Палій, переконаний, що так званий «грузинський компромат»  – ніщо інше як провокація російських спецслужб.

«Насправді, це чергова провокація російських спецслужб, яка була спрямована всього-на-всього, щоби вчергове очорнити президента, посіяти до нього недовіру. Тобто тоді, коли вже четвертий рік триває війна з Росією, звинувачувати його в антиросійській політиці, сенсу нема – шкоди Порошенку це не завдасть. Тому вдалися до зворотного – опублікували два листи з різним рівнем достовірності. Для чого два? Щоб спочатку почали говорити про один, а тоді приклеїлося й те, що було сфальшоване і в другому. Фальшивка виявилася аж надто якісною. Але хтось все одно не допрацював. Підписи виявилися настільки ідентичними, що у природі такого не буває. Хтось аж занадто ретельно вдався до фальшування.

Читайте також: Лише чверть народжених в Криму та ОРДЛО мають українські свідоцтва, — дослідження

Свого часу китайці, коли копіювали західну техніку, то копіювали всі дефекти і навіть брак. Тобто робили це надто педантично, щоб отримати той самий результат. І тут те ж саме.

Крім того, не врахували ситуацію із дружиною сина. З одного боку, провокація була якісна, бо почерк скопіювали аж занадто точно, а з іншого боку, вона має два серйозних проколи.

До того ж, все це поширюється через канал, підконтрольний дядькові Саакашвілі, який свого часу був співробітником КДБ. Тому все це читається досить прозоро.

Зрозуміло, Саакашвілі не може не розуміти, що він фактично співпрацює з росіянами, отримуючи гроші від Курченка. Адже в Росії олігархи не проводять самостійну зовнішню політику, зокрема і Курченко. Зрозуміло, що Саакашвілі не настільки тупий, щоб не розуміти, що він співпрацює з ворогами Грузії та України. Тому, ймовірно, його використали у сліпу.

Ми побачили, що українські ЗМІ, зокрема «Українська правда», почали швидко вибачатися після того, як стало зрозуміло, що це велетенський фейк. Ми побачили, що УП була залучена до цієї провокації. А потім ситуацію відіграли назад і заявили, що вони до цього не причетні. Це свідчить про те, що є різний контроль на різних рівнях. Тобто з одного боку там великий вплив мають росіяни, а з іншого – є місцевий вплив. Відбувається така собі внутрішня тяганина», – сказав Олександр Палій.

Натомість політолог Петро Олещук зазначив, що АП ще ніколи так оперативно не реагували і випадку скандалів. Про це він написав на своїй сторінці у Фейсбук.

«Одразу після оприлюднення «листів щастя» ФСБ про Порошенка, я зробив припущення, що це може бути «інформаційним щепленням» з боку АП. Тоді це була просто гіпотеза. Зараз вона обростає фактажем.

Отже:

оперативне обвинувачення ресурсів, які передрукували інформацію з боку АП. Президентська канцелярія так оперативно не працювала ніколи раніше у випадках скандалів. Схоже, відповідь готувалася завчасно.

Обвинувачення Ньюзван у поширенні інформації, яка там не поширювалася. Нагадує «збій», коли «реакція» була підготовлена завчасно.

Артур Герасімов вже встиг використати тему, аби запропонувати ухвалення закону про «боротьбу з фейками» (читай – про цензуру). Якщо цей законопроект вже готовий – це буде ще одним доказом.

При цьому, самі документи :

аж занадто легкі для критики;

не несуть змістовно нічого нового;

можуть бути аргументом для протидії будь-якому компромату щодо президента у майбутньому («інформаційне щеплення» – трохи незначної «зради» як запобіжник від сприйняття критики)», – написав Олещук.

Тим часом керівник інформаційної служби грузинської телекомпанії «Руставі-2» Нодар Меладзе продовжує наполягати на справжності оприлюднених заяв президента України Петра Порошенка в ФСБ Росії.

Оксана ДУДАР

Читайте новини та найцікавіші статті у Telegram Дивись.Інфо.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Реклама

Реклама

Реклама