Стало відомо, як мешканці західних областей ставляться до автокефалії для Української церкви
Найвищий рівень підтримки проекту Єдиної Помісної Церкви спостерігається на Заході та в Центрі країни.
Згідно з результатами дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг», 54% опитаних позитивно ставляться до ідеї створення в Україні Єдиної Помісної Церкви. Протилежної думки – 19%, висловлюються байдуже щодо цього – також 19%.
Найвищий рівень підтримки ідеї Єдиної Помісної Церкви на Заході (68%) та у Центрі (58%). Водночас на Півдні прихильників цієї ініціативи не менше 45%, а на Сході – 37%. Слід зазначити, що у південно-східних областях, на відміну від іншої частини України, фіксується відносно більша кількість тих, хто байдуже, або ж негативно ставиться до цієї теми (близько чверті респондентів у кожній категорії).
Високий рівень підтримки ідея Помісної Церкви має серед найстарших опитаних (61%). Серед молоді таких близько 45%, серед представників середнього віку – 51%. У розрізі конфесій найбільшу підтримку ініціатива щодо автокефалії має серед прихожан Української Греко-Католицької Церкви та Української Православної Церкви (КП). Загалом у цих категоріях рівень підтримки ідеї Єдиної Помісної Церкви становить більше 75%. У середовищі прихожан інших конфесій таких опитаних близько половини. Серед тих, хто вважає себе віруючим, але не відносить себе до жодної конфесії – 43%, невіруючих – 29%. Найбільший спротив ідея Помісної Церкви має серед прихожан Української Православної Церкви (МП), де більше половини негативно ставляться до цього. Попри це, майже третина серед них (28%) прихильно ставляться до автокефалії.
Нагадаємо, 11 жовтня синод Вселенського патріархату ухвалив продовжити процес надання автокефалії українській церкві. Синод також відновив канонічний ієрархічний і священицький сан глав УПЦ КП Філарета і УАПЦ Макарія і всіх їхніх послідовників, а вірян цих церков відновив у євхаристичному спілкуванні з канонічним світовим православ’ям. РПЦ свого часу, назвавши ці церкви та їхніх предстоятелів «розкольниками», наклала на них церковну анафему, що означало відлучення від церковного спілкування.
Коментарі