В Адміністрації президента України відкрилась виставка «Малевич. Поза межами полотна»
В арт-просторі Second Floor Art Center, що на другому поверсі Адміністрації президента України, відкрилась виставка, присвячена одному з найвідоміших у світі українцю Казимиру Малевичу.
Про це інформує Уніан.
Це вже шостий мистецький проект Second Floor Art Center із часу його відкриття у квітні 2015 року.
На виставці «Малевич. Поза межами полотна» представлено 16 полотен простої, але водночас складної екосистеми: кубики конструктора, з якого зібрано світ звичних речей, створюють неймовірне враження всесвіту Малевича.
У прес-службі зазначили, що Малевич – один із найвпливовіших митців ХХ століття, який докорінно вплинув на розвиток візуального мистецтва, архітектури та дизайну. Він розділив історію мистецтва на «до» і «після». Створений ним «Чорний квадрат» – одна з найвідоміших картин сучасності – яким майстер започаткував супрематичний напрям у мистецтві. Він вважав, що художник повинен творити із власного творчого начала, а не копіювати зовнішній світ.
Мета виставки – «повернути» митця Україні та відновити історичну справедливість. Найвідоміші дослідники творчості Малевича, які проаналізували його діяльність, зробили висновок: авангард зовсім не російський, він – український, про що свідчать знайдені тексти, авторства художником.
«У випадку з Малевичем навіть принцип росіян: «моє – це моє, а твоє ми поділимо» не спрацював. Вони не захотіли ділитися, намагаються забрати нашого Малевича повністю. Але це не вдасться. Крок за кроком ми відкриваємо українського Малевича, і багато незрозумілих раніше речей стають зрозумілими. Приміром, чому протягом певного періоду свого життя (коли жив у Росії) він був сірим і безбарвним, а в інший період – яскравим і барвистим? Все просто: яскравим він став тоді, коли повернувся в Україну», – прокоментував діяльність великого українця мистецтвознавець Дмитро Горбачов.
Своєю чергою дослідниця творчості Малевича Тетяна Філевська заявила, що, незважаючи на те, що Малевич є одним з найвпливовіших художників ХХ століття, у світі не існує художнього музею, присвяченого його творчості.
Коментарі