дивись.info

Про шаржі та інші «мальовидла» Ігоря Данилихи з нагоди 60-ліття (фоторепортаж)

Про шаржі та інші «мальовидла» Ігоря Данилихи з нагоди 60-ліття (фоторепортаж)

У Музеї Соломії Крушельницької відкрилася персональна виставка Ігоря Данилихи «Мої мальовидла» з нагоди 60-ліття.

«Від коротких портретних начерків олівцем тато перейшов до легких іскрометних шаржів (ручка, олівець, фломастер, акварель) ними були заповненні майже всі робочі записники… Згодом, з невеликих малюночків у кутиках робочих зошитів – ці рисунки ставали повноцінною сатирою на папері. І тепер, їх можна побачити у сюжетному форматі «щоп’ятниці о п’ятій» на сторінках інформаційного простору «Дивись.info» як ілюстрації до політичного огляду тижня…», – з анотації до виставки.

На цій виставці запрезентовані роботи у різних жанрах, зокрема, портрет, пейзаж, натюрморт, дружній шарж (не політичний), промислова графіка. Ігор Данилиха представив роботи виконані олією, олівцем, тушшю та пастеллю, також на виставці є коренепластика.

За словами п. Ігоря, до мистецького вишу у Львові не вдалося вступити з різних причин. Свого часу, працював у проектному відділі швацької фабрики «Маяк» та навчався у Московському Заочному Університеті мистецтв, де закінчив своєрідний дизайнерський бакалаврат з «основ декоративно-оформлювального мистецтва».

«Продовжував працювати на «Маяку», де брав участь у створенні інтер’єру кафе, їдальні, медпункту, жіночої перукарні. Став керівником групи проместетики. Впродовж майже 5 років створював експозиційні павільйони «Маяка» на республіканських ярмарках Легпрому у Київському палаці спорту», – з біографії автора.

У розмові із митцем ми вирішили з’ясувати всі аспекти творчого становлення, говорили про улюблені роботи та техніки, а також про політичні шаржі.

– Хто у Вашій сім’ї малював? Від кого передалося захоплення малюванням?

Першу стінгазету, здається до 8 березня, допомагала мені малювати сестра Данна (Богдана). Як зараз пам’ятаю, там був намальований відривний календар з гілкою мімози, вона часто допомагала виконувати різні художні завдання. А тато мені показував, як малювати свійських тваринок. Найкраще виходило поросятко. Батько мені завжди розказував про зоряне небо, різні сузір’я, дуже любив пейзажі. Він мав чудову просторову уяву, і міг по планах, у просторі описати морський чи гірський краєвид, вид на поле та ін. Тому, в анотації я написав, що любов до малювання мені передалася від батька та сестри. З впливом татових розповідей, почала добре працювати просторова уява, і я той пейзаж міг собі уявити…

– Для Дивись.info Ви створюєте політичні шаржі. Як цим захопилися, з чого все починалося?

Точно не пам’ятаю… Дуже давно, мабуть, років 25 тому. Це мало бути у 90-х роках, коли нас було обрано депутатами Львівської міської ради Першого демократичного скликання. Я тоді вперше намалював кількох депутатів у сесійному залі. Це бeли: Стефа Шабатура, Ярослав Лемик, Мар’яна Долинська, і ще кількох… А вже в другому скликані, коли було обрано всього 50 депутатів, під завершення каденції, я зробив цілу виставку шаржів. Вони створювалися протягом двох років, звичайно, всіх не намалював, але то було приблизно 35-40 дружніх шаржів. А політичні шаржі «грубшого» калібру, я малював переглядаючи новини по телевізору, тут вже почали з’являтися президенти, різні політики, не лише українські.

Політичний шарж як такий до мене прийшов через хаотичні рисунки людей, начерки, які я робив будь-де, на нарадах, в мене завжди в робочих блокнотах  ними були замальовані всі поля. Малював людей, навіть з уяви, що дозволило виробити швидкий шарж, бо він малювався легко і невимушено. Серед дуже вдалих перших політичних шаржів – шарж на генсека НАТО (1999—2004) Джорджа Робертсона, Мадлен Олбрайт, на жаль їх мало хто зараз пам’ятає. Постійно малюючи шаржі я намагався передати портретну схожіcть, відтворюючи лише характерні риси обличчя. Колись, ще у війську, малюючи різних людей, придивляючись до них, намагався виокремити певні риси людини, і, навіть, пробував вгадувати на кого вони більше подібні на батька чи на матір, і часто вгадував.

Передивитися усі політичні шаржі Ігоря Данилихи для Дивись.info можете тут.

– Що на Вашу думку важливе у таких рисунках?

У шаржі головне вихопити цю «родзинку», і розвинути її. Зараз це робити простіше, бо в інтернеті багато фото, крім того постійно дивлюся новини…

– Розкажіть про виставки, в яких Ви брали участь..

Крім вже згаданої виставки у стінах ЛМР, між іншим, шаржі з тієї виставки були опубліковані у газеті «Ратуша» на першій сторінці, були і інші виставки, здебільшого шаржів. Так шарж на Степана Павлюка експонувався на виставці карикатур у Палаці мистецтв до 1 квітня у 2010-тому році. Ще була невеличка виставка дружніх шаржів до 50-ліття, також у Палаці Мистецтв. Для теперішньої виставки у Музеї Соломії Крушельницької, ми підібрали тематично-музичні шаржі на відомих композиторів (М. Колесса, В.Барвінський, С.Людкевич).

– Розкажіть про улюблену картину на виставці, можливо конкретний жанр, чи наприклад, про техніку, якій надаєте перевагу

З представлених на виставці – це картина «Зимова казка у горах», але є багато інших робіт, які дарував своїм друзям та знайомим, на жаль, не всі ці роботи вдалося відшукати…

У мене серйозно змінилися симпатії щодо техніки,  полюбив працювати з пастеллю, з таких робіт тут є «Алея в парку». Також цікаві портрети повстанців Івана Кухарчука та сотника Василя Панаса, виконані на замовлення «Просвіти» Рясного. Про жанр важко сказати…Напевно таки найбільше люблю пейзаж, чи олійний чи пастельний, адже натюрморт вимагає хорошої статичної «натури», постановки, відповідного освітлення…

– Ви згадали про пастель…Чим ця техніка особлива?

Пастель я для себе відкривав поступово, шукав для неї певного виразу та фактури, тла… А щодо того, що мене надихнуло… Пам’ятаю, виставку у Львівській картинній галереї під назвою «Західноєвропейський рисунок….», представлені там картини, виконані цією технікою, на стільки мене вразили, що я почав експериментувати, і шукати свою мову, і досі шукаю.

Підготувала Мар’яна МАКСИМІВ

Фото: Микита Печеник

Читайте новини та найцікавіші статті у Telegram Дивись.Інфо.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Реклама

Реклама